شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

وبلاگ فان و سرگرمی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

۱۰ میوه ای که باید در تابستان بخورید

متخصصین و کارشناسان تغذیه، مصرف میوه را یکی از ضرورت های اساسی برای تامین سلامت بدن و مقابله با بیماری ها عنوان می کنند. اما، در روزهای گرم سال، خوردن بعضی میوه ها به شدت توصیه می شود. به نقل از مهر، هوای گرم روزهای تابستان، علاوه بر کاهش آب بدن، می‌تواند تهدیدی برای سلامت فرد باشد در صورتی که بدن افراد، نیازهای غذایی روزهای گرم را تأمین نکند. در این بین، خوردن بعضی از میوه‌ها، می‌تواند تأمین کننده سلامت فرد در روزهای گرم سال باشد.

فصل تابستان، فصل گرماست، بنابراین به دلیل تعریق بیشتر، نیاز بدن به آب، املاح و ویتامین‌ها بیشتر می‌شود و میوه‌ها از بهترین منابع تأمین کننده این مواد مغذی هستند زیرا علاوه بر تأمین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماری‌ها می‌شوند.

گلابی

مطالعات نشان داده خوردن یک گلابی رسیده، ۲۰ درصد از نیاز روزانه به فیبر را تأمین و به کاهش چربی خون (کلسترول) کمک می‌کند. در ضمن، دریافت این مقدار فیبر در تنظیم قند خون نیز مؤثر است به همین دلیل توصیه می‌شود افراد دیابتی در برنامه غذایی شأن این میوه را بگنجانند. همچنین، بررسی‌ها نشان داده اند در گلابی ماده معدنی ای به نام «برن» وجود دارد که در بهبود عملکرد مغز و انتقال پیام‌های عصبی در این ارگان دخالت دارد.

انگور

انگور از منابع پتاسیم محسوب می‌شود بنابراین خوردن آن باعث کاهش فشارخون خواهد شد. از سوی دیگر، از آنجا که کمبود پتاسیم اختلال‌های حواس و افسردگی را در سنین بالا و سالمندی به وجود می‌آورد، به خصوص در افرادی که میوه و سبزی‌های کمی مصرف می‌کنند، عادت به خوردن انگور می‌تواند کمک کننده باشد. به علاوه، انگور از منابع ترکیب‌هایی با خواص آنتی اکسیدانی است که دریافت آنها از بروز سرطان‌هایی که بر اثر آلودگی هوا و خوردن فرآورده‌های گوشتی ممکن است به وجود بیاید، پیشگیری می‌کند.

آلو

خوردن ۱۰۰ گرم آلو ۲۰ درصد از نیاز روزانه خانم‌ها به آهن را برطرف می‌کند. به همین دلیل به گیاهخواران توصیه می‌شود این میوه را در برنامه غذایی روزانه شأن بگنجانند تا احتمال ابتلاء به کم خونی فقر آهن در آنها کاهش پیدا کند. این میوه از منابع مناسب پتاسیم نیز محسوب می‌شود به همین دلیل به بیماران فشارخونی پیشنهاد می‌شود آلو را در سبد میوه خود داشته باشند و روزانه ۲ تا ۳ عدد از این میوه را میل کنند. در ضمن، آلو از میوه‌هایی است که شدت یبوست را کاهش می‌دهد و کسانی که مکرر دچار این مشکل گوارشی می‌شوند، بهتر است بیشتر آلو بخورند.

هلو

خوردن یک هلوی متوسط، ۸ درصد از نیاز روزانه به فیبر را تأمین می‌کند و دریافت آن بهبود دهنده یبوست است. این مقدار فیبر، سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی را نیز کم می‌کند. هلو کم خونی، خستگی و هم چنین کلسترول بالا را کاهش می‌دهد. این میوه از منابع ویتامین C نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند، آن را در برنامه غذایی روزانه شأن بگنجانند. جالب است بدانید با خوردن یک هلوی متوسط ۳۴ میلی گرم از نیاز روزانه به این ویتامین تأمین می‌شود.

انبه

خوردن یک انبه کامل که حدود ۶۵۰ گرم وزن دارد، می‌تواند ۳۳ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را تأمین کند، به همین دلیل خوردن این میوه به فشارخونی‌ها توصیه می‌شود. در ضمن، انبه از منابع بتاکاروتن است که یکی از آنتی اکسیدان های قوی است و از بروز کم خونی و فقر آهن پیشگیری می‌کند. بررسی‌ها نشان داده خوردن این میوه به دلیل داشتن بتاکاروتن فراوان و به خصوص ترکیبی به نام کریپتوگزانتین، ریسک ابتلاء به سرطان رحم را هم پایین می‌آورد.

انجیر

انجیر از میوه‌های کلسیم دار است. به طوری که با خوردن ۳ عدد از آن، ۲۱ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی تأمین می‌شود. انجیر فیبر فراوانی نیز دارد به این دلیل کسانی که از یبوست رنج می‌برند، بهتر است آن را در برنامه غذایی شأن بگنجانند.

آهن نیز از دیگر موادی است که با خوردن انجیر به بدن می‌رسد از این رو، انجیر گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که خطر کمبود کلسیم و آهن در آنها بالاست مانند گیاهخواران و سالمندانی که در معرض پوکی استخوان هستند.

آناناس

به دلیل وجود درصد بالایی از آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند عامل دفاعی خوبی برای مبارزه با بعضی از بیماری‌ها باشد.

آناناس میوه‌ای اشتها برانگیز بوده و برای افرادی که با هضم غذا مشکل دارند، بسیار مناسب است. این میوه اسید معده و نفخ را کاهش می‌دهد.

حتماً دیده‌اید که هنگامی که به عیادت بیمار به ویژه افرادی که به تازگی جراحی کرده‌اند می‌روند، آناناس می‌برند. در خصوص دلیل این امر گفته می‌شود بروملین موجود در آناناس، باعث التیام زخم‌ها می‌شود زیرا جریان خون را بیشتر کرده و سبب می‌شود مواد مغذی سریع‌تر به زخم‌ها برسد. البته لازم به ذکر است که بروملین در فرایند کنسروسازی و پخت از بین می‌رود از این رو آناناس تازه نسبت به کمپوت آناناس، خواص بیشتری دارد. بر اساس طب چینی، آناناس خاصیت خنک‌کنندگی دارد و برای درمان آفتاب‌سوختگی بسیار مفید است.

خربزه

خربزه یکی از بهترین میوه‌های تابستانی به شمار می‌رود. طبیعت خربزه از نظر سردی و گرمی معتدل و تر (رطوبتی) است که هرچه شیرین‌تر باشد «گرمی و تری» خربزه بیشتر است. خربزه برای تقویت اشتها مفید است و دارای ویتامین‌های A و B و C بوده و دارای کلسیم، پتاسیم، فسفر و ضد سرطان و ضد انعقاد خون و سکته است.

این میوه در درمان سل، سوختگی‌های روی پوست، عطش، کم خونی، بی اشتهایی، نرم کردن سینه، نقرس، سنگ کلیه، کمبود شیر مادران، خشکی پوست، نفخ و غیره مفید است. همچنین خربزه چون دارای قند است اثر مفیدی در اشخاصی که مبتلا به سل ریوی و یا کم خونی‌های مختلف هستند برجای می‌گذارد. ویتامین A موجود در آن سلول‌های بدن را ترمیم کرده و یکی از عوامل تجدید جوانی می‌شود. خربزه و طالبی سرشار از آب بوده و برای رفع عطش و تقویت اشتها مفید و مؤثر هستند.

شلیل

از میوه‌های محبوب تابستانی است که در بسیاری از ویژگی‌ها مشابه با خواص هلو و خواص آلو بوده، هم خانواده با آنها می‌باشد و در بعضی مناطق به آن هلوی بدون کرک نیز گفته می‌شود. از نظر میزان مواد و عناصر مغذی نیز بسیار به هلو مشابهت داشته، ولی شلیل حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری نسبت به هلو می‌باشد. عناصری مثل آهن، فسفر، پتاسیم و غیره به مقدار فراوان در این میوه یافت شده و ویتامین آ و ث موجود در آن نسبت به هلو دو برابر می‌باشد. از خواص شلیل وجود آنتی اکسیدان های سالم و در نتیجه خاصیت ضد سرطان و تقویت سیتم ایمنی بدن می‌باشد. این میوه به دلیل داشتن میزان فیبر گیاهی بالا برای کاهش وزن در افراد چاق بسیار مفید بوده، در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی مؤثر است. برگ، ساقه و میوه شلیل خاصیت دارویی داشته و در طب سنتی برای درمان از آن استفاده می‌شود.

هندوانه

این میوه آبدار که در تابستان بسیار لذت بخش است، سرشار از مواد مغذی می‌باشد. هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامین‌های A،C و B است. اما آنچه که باعث رنگ قرمز هندوانه شده است، وجود لیکوپن یک آنتی اکسیدان است. مطالعات و تحقیقات متعددی از مزایای مفید لیکوپن حکایت کرده اند. این ماده یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که باعث کاهش خطر سکته مغزی و همچنین کاهش فشار خون می‌شود. اگر چه ممکن است هندوانه فیبر بسیار زیادی نداشته باشد، اما کالری و چربی کمی دارد و حاوی مقدار زیادی آب است.

۱۰ میوه ای که باید در تابستان بخورید


کراس فیت چیست

کراس فیت چیست؟

کراس فیت ترکیبی از تمرین مقاومت، پلایومتریک انفجاری، تمرین سرعت، وزنه برداری به سبک قدرتی و المپیک، کتل بلز، تمرین وزن بدن، ژیمناستیک و تمرین‌های استقامتی است. کراس فیت با انجام این تمرین ها، اجزای اصلی تناسب اندام را هدف قرار می‌دهد. تناسب ریوی و قلبی، استقامت، قدرت و استحکام عضلانی، انعطاف، نیرو، سرعت، چالاکی، تعادل، هماهنگی و دقت. آموزش روش کراس فیت به ۳ تا ۵ روز کار د هفته نیاز دارد. ورزش‌ها شدید و کوتاه هستند و ۵ تا ۱۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشند.

ورزش‌های کراس فیت از انواع ورزش‌های انفجاری هستند که به شکل مداری انجام می‌شود و استراحت بین آن‌ها بسیار کوتاه است. تمرینات عمده کراس فیت تمریناتی برای سرتاسر بدن است که شامل فشاردادن، کشیدن، دویدن، پاروزدن و چمباتمه زدن زیر وزنه است.

– بلندکردن یک میله وزنه از زمینه، آوردن آن به سمت بالا و جلوی شانه‌ها در عملی سریع و قدرتی.

– تمرین به کمک وزن بدن که با وضعیت ایستاده آغاز می‌شود، سپس شخص به سرعت روی زمین می‌افتد، بلند می‌شود و سپس در وضعیت چمباتمه قرار می‌گیرد و به سمت بالا پرش انفجاری انجام می‌دهد.

– فرد میله وزنه را به سرعت از روی زمین برداشته و به سرعت بالای سر قرار می‌دهد؛ به طوری که دست‌ها صاف نگه داشته می‌شود.

نمونه‌های دیگر از تمرینات، شنا، درازونشست و بارفیکس است. درکراس فیت اغلب از کتل بلز (وزنه‌ای شبیه زنگوله که دسته‌ای بالای سر آن قرار دارد)، توپ‌های طبی، طناب‌های کوهنوردی، طناب پرش و دستگاه پاروزنی استفاده می‌شود.

تاریخچه کراس فیت

کراس فیت در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد، ولی جرقه‌های ابتدایی شروع به کار آن سال‌ها قبل وقتی که گلسمن یک ژیمناستکار نوجوان بود، زده شد. وی مانند تمام نوجوانان ورزشکار می‌خواست قوی‌تر باشد. او متوجه شد که با کارکردن با دمبل و وزنه می‌تواند از تمام ژیمناستکار‌های دیگر پیشی بگیرد.

او به غیر از ژیمناستیک دوچرخه سواری هم می‌کرد و دوستان ژیمناستکار گلسمن در وزنه برداری یا دوچرخه سواری توان رقابت با او را نداشتند و در عین حال دوستان دوچرخه سوار او نیز قادر به اجرای حرکات آکروباتیک گلسمن در ژیمناستیک نبودند. گلسمن در سال ۱۹۹۵ در کالیفرنیا باشگاهی تاسیس کرد و در همان سال از طرف اداره پلیس شهر سانتاکروز دعوت شد تا نیرو‌های این اداره را تمرین دهد. تا قبل از این بیشتر کار او برگزاری جلسات تمرینی اختصاصی برای افراد بود. اما بعد از آن که هر روز افراد بیشتری برای تمرین با او تماس می‌گرفتند تعداد مشتری‌های خود را دوبرابر و جلسات تمرینی را به صورت گروهی در باشگاه خود برگزار کرد.

کسانی که پیش از این جلسات تمرینی اختصاصی داشتند نیز از تمرین کردن با سایر افراد و در گروه لذت بیشتری می‌بردند و این گونه بود که جامعه کراس فیت تشکیل شد. اولین شعبه آن در کراس فیت نورت در سیاتل بود. تا سال ۲۰۰۵، ۱۳ شعبه دیگر نیز تاسیس شد و در سال ۲۰۱۲ قریب به ۱۰ سال پس از شروع به کار کراس فیت، ۳۴۰۰ شعبه در سرتاسر جهان مشغول به کار شدند. کراس فیت به معنی دستیابی به آمادگی جسمانی در تمامی زمینه هاست. تمرینات کراس فیت به صورت کلی برای ارتقای ۱۰ ویژگی فیزیکی فرد انجام می‌شود؛ استقامت قلبی- عروقی و تنفس، استقامت بدنی، قدرت، انعطاف پذیری، توان تعادل، سرعت، تناسب اندام، چابکی، دقت و تمرکز.

پس از مدتی کراس فیت کاران دریافتند که با ترکیب فعالیت‌های ورزش‌های مختلف مثل ژیمناستیک، وزنه برداری و دوومیدانی می‌توانند به آن ۱۰ ویژگی موردنظر دست یابند. در این روزش پرهیجان در یک ست تمرینی، هم پایین تنه و هم بالاتنه درگیر است و باعث افزایش شدید سوخت و ساز بدن می‌شود که این امر موجب چربی سوزی بالا می‌شود. برنامه‌های کراس فیت هر روز در حال تغییر است و بدن به یک نوع سیستم تمرینی عادت نمی‌کند.

تنوع بالای برنامه‌های کراس فیت باعث می‌شود ورزشکار هر روز با یک چالش جدید رو به رو شود. از برنامه‌های تکراری و کسل کننده که در بدن سازی رشته‌های ورزشی مشاهده می‌شود خبری نیست و ورزشکار با هیجان وارد باشگاه کراس فیت می‌شود. در کراس فیت ۷۰ درصد از تمامی بدن سازی ورزش‌ها به شما آموزش داده می‌شود که در زندگی روزانه و هم در ورزشکارانی که به صورت حرفه‌ای رشته ورزشی را دنبال می‌کنند نقش موثری را ایفا می‌کند.

کراس فیت این امکان را به همه افراد می‌دهد که با هر توان بدنی بتوانند آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند. نیرو‌های پلیس تمرینات کراس فیت را مانند تعقیب و گریز و درگیری با یک مجرم می‌دانند. بوکسور‌ها می‌گویند این تمرینات مثل قرارگرفتن در رینگ بوکس است. کراس فیت در دنیای آمادگی جسمانی غوغایی به پا کرده است؛ نه تنها با محبوبیت خود بلکه با ارائه تعریف نوینی که از آمادگی جسمانی دارد. کراس فیت با تمرینات فشرده و هدفدار و محبوبیت روزافزودن خود به نظر می‌رسد برای سال‌ها سلطان ورزش‌های آمادگی جسمانی باقی بماند.

ورزش روزانه کراس فیت

برخی از ورزش‌های روزانه از نام ورزشکاران و قهرمانان ارتش برگرفته شده است. ورزش روزانه هر روز تغییر می‌کند و تعداد زیادی از این تمرین‌ها وجود دارد که می‌توانند نسبتا سخت باشند.

باربارا: این تمرین شامل ۲۰ مرتبه حرکت بارفیکس، ۳۰ مرتبه حرکت شنا، ۴۰ مرتبه حرکت درازونشست و ۵۰ بار حرکت چمباتمه وزن بدن است که به ترتیب انجام می‌شود و در انتهای هر دوره، تنها یک استراحت ۳ دقیقه‌ای امکان دارد.

انگی: ۱۰۰ مرتبه حرکت بارفیکس، ۱۰۰ مرتبه حرکت شنا، ۱۰۰ مرتبه درازونشست، ۱۰۰ مرتبه چمباتمه وزن بدن که در تمام طول ورزش با هم جمع می‌شوند. (اگر به اندازه کافی اندامتان متناسب نیست، پشت سر هم انجام ندهید.)

مورف: دوی زمان بندی شده به طول یک مایل به همراه ۱۰۰ بار حرکت شنا، ۱۰۰ بار بارفیکس، ۳۰۰ بار چمباتبه زدن وزن بدن که در پایان هر یک مایل دویدن انجام می‌شود.

جکی: یک هزار متر پاروزدن، ۵۰ مرتبه وزنه زدن با یک وزنه انتخابی و ۳۰ مرتبه حرکت بارفیکس. (ترجیحا بدون هیچ استراحتی بین تمرینات انجام شود)

برنامه کراس فیت می‌تواند به دو روش انجام شود؛ توسط خودتان یا در یک باشگاه کراس فیت.

انجام کراس فیت توسط خودتان نیاز به سطح خوبی از تناسب اندام دارد و این که بدانید چطور تمرین‌ها و حرکات را بدون خطر و ایمن انجام دهید. اگر چند تا از تجهیزات ورزشی خاص را دارید، ورزش روزانه می‌تواند با هر نوع شرایط اندامی یا در خانه انجام شود.

جزئیات در مورد چگونگی ایجاد یک باشگاه کراس فیت را می‌توانید در وبسایت کراس فیت پیدا کنید. در این وبسایت می‌توانید یک کتابخانه ویدیویی جامع از فنون مناسب برای انجام همه تمرین‌ها را مشاهده کنید. اگر از انجام ترمین‌های کراس فیت توسط خودتان احساس راحتی نمی‌کنید یا می‌خواهید با انجام تمرین‌ها به صورت گروهی تحرک بیشتری داشته باشید، می‌توانید به باشگاه کراس فیت بپیوندید.

باشگاه‌های کراس فیت کلوب‌های بدن سازی و سلامت معمولی نیستند. شما در این امکان اثری از تجهیزات بی پایان قلبی یا دستگاه‌های مقاومتی نمی‌بینید و اعضای آن تمرینات روزمره و معمول خود را انجام نمی‌دهند. درعوض، این باشگاه مانند یک انبار پر از تجهیزات ورزشی شامل جعبه‌های پلایومتریک، توپ‌های طبی، دمبل و کتل بلز است. میله‌های بارفیکس، طناب‌های کوهنوردی و حلقه‌های ژیمناستیک هم از سقف آویزان هستند. هر باشگاه یک دوره مقدماتی یک ماهه دارد که ورودی‌های جدید باید آن را کامل کنند تا فنون تمرین مناسب برای همه ورزش‌های اصلی که در برنامه کراس فیت انجام می‌شوند را یاد بگیرند.

برای یک دوره چندروزه بعد از ورزش کراس فیت، ممکن است کمی عضلات شما دچار درد شوند. اگر این اتفاق افتاد، شاید قبل از انجام ورزش روزانه بعدی، به یکی- دو روز استراحت نیاز داشته باشید تا عضلات شما به طور کامل بهبود یابد.

تغذیه در کراس فیت

کراس فیت برنامه خوراک روزانه‌ای توصیه می‌کند که شامل ۴۰ درصد کربوهیدرات، ۳۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد چربی است. به توصیه کراس فیت، این برنامه با مصرف گوشت و سبزیجات، آجیل و دانه ها، چند نوع میوه، کمی نشاسته و بدون شکر اجرا می‌شود. برنامه تغذیه کراس فیت توسط مشاور تغذیه تاییدشده ایجاد شده است.

فواید کراس فیت

ورزش‌های کراس فیت بسیار فشرده است و مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد. شما می‌توانید در یک دوره کوتاه مدت، ورزش زیادی انجام دهید. ورزشکاران، حتی ورزشکاران پیشکوست از چالش‌های روزانه ورزش‌های کراس فیت لذت خواهند برد، زیرا شبیه ورزش‌های آمادگی جسمانی است. تعداد بسیاری از ورزش‌های روزانه وجود دارند که همیشه در حال تغییر هستند.

همین امر موحب هیجان انگیزتر شدن ورزش‌های کراس فیت می‌شود و احتمال کسل کننده شدن آن را کمتر می‌کند. ورزش روزانه می‌تواند در خانه و بدون تجهیزات بسیار گران قیمت انجام شود. تمرین‌ها می‌تواند بسیار سنگین باشد. با این حال، چندین ویدویو و توصیف‌های نوشته شده در وبسایت وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند هر حرکت را طبق سطح تناسب اندام کنونی خود اصلاح کنید.

بدن سازان و وزنه برداران تنها با انجام کراس فیت نمی‌توانند نتایجی که برای اهداف رقابتی خاص نیاز دارند به دست آورند. اما این نوع ورزشکاران می‌توانند از چنین تمرین‌هایی برای دوره کوتاه و ایجاد تنوع در طی فصل‌هایی که مسابقه ندارند بهره‌مند شوند. دوندگان ماراتن، ورزشکاران ورزش‌های سه گانه، دوچرخه سواران و شناگران مسافت‌های طولانی باید بیشتر وقت تمرینات خود را روی نیاز‌های خاص ورزش خود اختصاص دهند.

با این حال، کراس فیت می‌تواند راه خوبی برای استقامت ورزشکاران باشد که بتوانند با وزنه تمرین کنند و برحسب مقدار زمان کوتاهی که برای تکمیل هر روزش روزانه نیاز دارند، با اهداف اصلی آن‌ها تداخل ایجاد نکند. علاوه بر این، برنامه‌های کراس فیت دیگری برای ورزش‌های استقامتی، فوتبال و ژیمناستیک اختصاص داده می‌شوند. کراس فیت راه خوبی برای ترکیب تمرین‌های معمول روزمره همراه با تنوع است.

نگرانی‌هایی در مورد کراس فیت

امکان آسیب دیدن یکی از خطرات بالایی است که فرد با شرکت در برنامه‌های بسیار فشرده‌ای نظیر کراس فیت به آن دچار می‌شود؛ مخصوصا اگر به تازگی وزنه برداری به شیوه المپیک و ورزش‌های پلایومتریک را شروع کرده باشید یا در گذشته آسیب جسمی دیده باشید. نه تنها انجام خود تمرین‌ها همراه با خطر است بلکه انجام آن‌ها تحت وضعیتی ملالت بار نظیر یک دوره فشرده، خطر آسیب‌های بعدی را افزایش می‌دهد.

هشدار: یکی از آسیب‌های بسیار جدی، اما نادر، به عنوان رابدومیولیز شناخته می‌شود که نگرانی اصلی شرکت کنندگان در تمرینات شدید است. به طور خلاصه، رابدومیولیز نوعی بیماری است که در آن عضله اسکلتی آن قدر شدید آسیب می‌بیند که به سرعت متلاشی می‌شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، سلول‌های عضله ممکن است پاره شوند و محتوای مهم آن‌ها به جریان خون نشت کند و سرانجام منجر به آسیب کلیه و در نهایت نارسایی کلیه شود. این بیماری باید در بیمارستان درمان شود، زیرا به طور بالقوه زندگی را تهدید می‌کند.

علائم رابدومیولیز به شدت آن بستگی دارد، اما می‌تواند شامل ضعف عمومی، خشکی بیش از حد، درد و تورم در ناحیه عضله آسیب دیده و ادار تیره رنگ و غیرطبیعی باشد. عوامل دیگری هم هستند که می‌توانند منجر به رابدومیولیز شوند مانند اعتیاد به الکل، ژنتیک و کم آبی بدن. اما این عارضه بیشتر در اثر تمرین فیزیکی بیش از حد ایجاد می‌شود.

برای پیشگیری از رابدومیولیز، باید تمرین‌ها را به آرامی شروع کنید و سپس شدت هرکدام را افزایش دهید. آب زیاد بنوشید و از ورزش کردن در هوای گرم و مرطوب خودداری کنید. اگر به کراس فیت علاقه‌مند هستید، اما در وزنه برداری و به طور کل، در ورزش کردن تازه وارد هستید، باید برای کسب توجه لازم و خصوصی، قبل از آغاز ورزش روزانه خود، به یکی از باشگاه‌های کراس فیت مراجعه کنید.

کراس فیت بیشتر برای افراد سالمی مناسب است که از تمرینات شدید لذت می‌برند. افرادی که بیمار هستند، آسیب دیده اند یا نیاز‌های خاصی دارند باید با دستورالعمل‌های خاصی فعالیت جسمی خود را دنبال کنند. کراس فیت مانند بیشتر ورزش‌های معمول، فواید و خطراتی دارد. ورزش‌های سریع، چالش وار و همیشه متنوع هستند. اگر سالم هستید و می‌توانید در برابر این ورزش خسته کننده تاب بیاورید، پس امتحانش کنید. شاید مانند بقیه کسانی که کراس فیت کار می‌کنند از آن لذت ببرید.


کراس فیت چیست

کراس فیت چیست

عکسهای جدید نگین صدق گویا

عکسهای جدید نگین صدق گویا در سال ۹۸

گفتنی است که گفتنی است که نگین صدق گویا متولد شهر مرند است. او خواهر شیرین بینا (بازیگر) است.

او فارغ التحصیل رشته‌ی اقتصاد نظری از دانشگاه الزهرا است

و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۲ با فیلم تیک تاک (محمدعلی طالبی) شروع کرد.

از جمله مجموعه‌های تلویزیونی که صدق گویا در آن‌ها بازی کرده است می‌توان به مجموعه‌های «ساعت صفر» (۱۳۹۴)،

«لبه آتش» (۱۳۹۰)، «شبی از شب ها» (۱۳۸۹)، «به کجا چنین شتابان» (۱۳۸۸) اشاره کرد.

عکسهای جدید نگین صدق گویا


عکسهای ماهور الوند

ماهور الوند به انگلیسی Mahoor Alvand در تیر ماه ۱۳۷۳ در تهران، ایران متولد شد.

پدرش سیروس الوند کارگردان سرشناس سینمای ایران است.

او یک خواهر به نام آهو الوند دارد.

ماهور الوند متولد تیرماه ۱۳۷۳ در تهران است.

مادرش زهرا جناب است و پدرش هم که نیازی به معرفی ندارد.

نام سیروس الوند از سال‌ها قبل از انقلاب تا همین الان برای همه‌ی سینما دوستان ایرانی نامی آشنا و محبوب است.

او نویسندگی و کارگردانی فیلم‌هایی ازجمله «فریاد زیر آب»، «دست‌های آلوده»، «مزاحم»، «رستگاری در هشت و بیست دقیقه»، «تله»، «زن دوم»، «پرتقال خونی» و … را بر عهده داشته است

که برخی از آن‌ها از آثار ماندگار سینمای ایران به‌حساب می‌آیند.

آهو نام دختر دیگر سیروس الوند و خواهر ماهور است.

ماهور تحصیل کرده رشته کارگردانی بازیگری تئاتر از دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران است

و زمانی که «دختر» را بازی می‌کرد هنوز دانشجو بود.

او ازدواج نکرده و همچنان مجرد است.

ماهور همان‌طور که در رشته تئاتر تحصیل می‌کند، اولین تجربه‌های اجرایی‌اش را هم در همین حیطه به دست آورده است.

او حضور بر روی صحنه و کارگردانی را در دانشگاه آغاز کرد و در جشنواره‌های دانشجویی حضور پیدا کرد.

ماهور الوند دو سال در این جشنواره‌ها شرکت کرد و نمایش‌هایی را در سال استاد سمندریان و تماشاخانه آب به اجرا برد.

هرسال هم نمایش‌هایش به‌عنوان کارهای برگزیده انتخاب شدند.

ماهور به‌هیچ‌عنوان دوست ندارد سینما باعث کم‌رنگ شدن فعالیتش در عرصه نمایش باشد.

او می‌ گوید: «اگر تئاتری به من پیشنهاد شود که احساس کنم به پیشرفتم کمک می‌کند،

ممکن است حتی یک پروژه سینمایی را به خاطر آن کنار بگذارم. ایده‌آل من این است که تئاتر و سینما را باهم ادامه دهم.»

عکسهای ماهور الوند


راههای کاهش پوسیدگی دندان

دندان های شما، درست مثل هر قسمت دیگر بدن شما، نیاز به توجه و مراقبت مناسب دارند. اگر دوست ندارید به دندانپزشکی بروید، می توانید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان های خود سعی کنید .

ما در این مطلب یک لیست از ترفندهای ساده و طبیعی قرار دادیم که می توانید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها انجام دهید.

۱٫ عادت های غذایی خود را تغییر دهید

تغيير عادات غذا خوردن و تغيير در رژيم غذايی سالم همواره موجب تقويت سلامت شما می شود، مهم نيست که هدف شما چيست. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا نشان داد که تغییر در رژیم غذایی واقعا می تواند باعث کاهش پوسیدگی دندان ها شود . ما می دانیم که مصرف محصولات غنی از شکر منجر به پوسیدگی دندان می شود و اسید فیتیک می تواند جذب کلسیم را مسدود کند. با این حال، اگر عادت های غذایی خود را تغییر دهید، هرگز با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد.

کلسیم جزء اصلی ساختمان استخوان ها و دندان های شما است. هر روز لبنیات (شیر، ماست، خامه ترش و پنیر) بخورید.

نوشیدنی های غیر شیرین بنوشید. از نوشیدن نوشابه، آب میوه ها و نوشیدنی های گاز دار اجتناب کنید. شما می توانید آب ساده را امتحان کنید. آب دارای اثرات خوبی بر روی بدن شماست، از جمله افزایش هیدراتاسیون و افزایش بزاق دهان.

۲٫ آدامس بدون قند را بخورید

این ممکن است ناخوشایند باشد، اما جویدن آدامس بدون قند می تواند به شما در پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. بیشتر آدامسهای بدون قند حاوی موادی به نام زایلیتول است که یک شیرین کننده طبیعی است. برخلاف غذا، زایلیتول باعث رشد باکتری در دهان شما نمی شود. به علاوه، هنگام جویدن، دهان شما با بزاق پر می شود که می تواند به طور طبیعی باقی بماند .

جویدن آدامس بدون قند می تواند به شما در پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند

۳٫ مسواک خود را به طور مرتب تمیز کنید و آن را عوض کنید

مهمترین ابزار برای تمیز کردن دندان های ما چیست؟ درست! یک مسواک. با این حال، تعداد کمی از مردم مسواک مناسب را انتخاب می کنند .

همیشه یک برس کوچک یا متوسط را انتخاب کنید و مطمئن شوید که موهایش می تواند به شکاف های دندان شما منتهی شود که در آن غذا می تواند بعد از غذا پنهان شود.

برای مسواک خود از از پوشش استفاده نکنید زیرا ممکن است میکروارگانیسم ها و باکتری ها را در آن جا بگذارند. در عوض، فقط بعد از هر بار استفاده از مسواک خود را با آب بشویید و آن را در هوا خشک کنید.

مسواک خود را در توالت قرار ندهید، زیرا باکتری های مدفوع می تواند در آن قرار بگیرند.

مسواک خود را به طور مرتب تغییر دهید زیرا موهایش بعد از مدتی استفاده خراب می شود، در نتیجه شما نمی توانید دندان های خود را تمیز کنید.

۴٫ یک برنامه مراقبت دندانپزشکی داشته باشید

این ممکن است جز توصیه های شناخته شده باشد، اما واقعا کار می کند. طبق گزارش انجمن بین المللی بهداشت دندانپزشکی ، تقریبا ۴۲ درصد از بزرگسالان فقط از مسواک برای مراقبت از دهان خود استفاده می کنند. گاهی اوقات متوجه نمی شویم که مراقبت دندانپزشکی ما درست نیست و یا نیاز به تغییر دارد اگر میخواهید دندانهایتان را از فساد زودهنگام محافظت کنید، صبح و قبل از رفتن به رختخواب، مراحل زیر را در مراحل مراقبتهای دندانهای خود قرار دهید.

دندان هایتان را حداقل ۲ بار در روز بشویید. سعی کنید تمام سطوح دندان های خود را بشویید و به دورترین گوشه ها برسید.

گاهی اوقات فقط مسواک زدن کار نمی کند و باید نخ دندان هم بکشید. استفاده از نخ برای جلوگیری از باقی ماندن هر گونه مواد غذایی در زیر لثه موثر است.

از دهانشویه استفاده کنید. دهانشویه اثر ضد باکتری دارد و به شما کمک می کند تا از هر باکتری باقی مانده در دهان خود خلاص شوید. دهان خود را با آب شستشو ندهید اثر دهانشویه طولانی تر خواهد شد.

مسواک خود را در توالت قرار ندهید، زیرا باکتری های مدفوع می تواند در آن قرار بگیرند

۵٫ دندانپزشک خود را به طور منظم ببینید

ما می دانیم که بازدید منظم دندانپزشک غیرممکن ترین نیست ، اما همیشه بهتر است از یک مشکل جلوگیری کنیم تا اینکه درمان شود. مهم نیست که چقدر به دندان هایتان را برسید یا دندان های خود را بشویید، همیشه مناطقی وجود دارد که شستن آنها دشوار است.

یک دندانپزشک در پشت و جلو دندان ها، هر پلاک و پوسیدگی را از بین می برد. تمیز کردن منظم یک گام بسیار مهم در مبارزه با پوسیدگی است. اطمینان حاصل کنید که حداقل یک یا دو بار در سال یک وقت ملاقات داشته باشید.

۶٫ اضافه کردن مکمل ها و ویتامین ها به رژیم غذایی خود

ما قبلا درباره حذف شیرینی ها و آب نبات ها از رژیم غذایی خود صحبت کرده ایم، اما یک چیز دیگر می تواند برای مبارزه با پلاک دندان به شما کمک کند. ویتامین ها برای ایجاد سلامتی دندان های شما ضروری هستند.

برای بالا بردن بزاق، شما نیاز به مصرف بسیاری از غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، آجیل و سبزیجات دارید. بهترین آن ها سیب، موز، جوانه بروسیا و نخود هستند.

خوردن غلات. غلات حاوی مقدار زیادی ویتامین B و آهن هستند. علاوه بر این، دانه های غلات شامل منیزیم،مواد معدنی است که کمک می کند تا به جذب کلسیم و تقویت دندان های شما کمک می کند.

خوردن غذاهای دریایی. اغلب اگر میخواهید ویتامین D را از وعده های غذایی خود دریافت کنید. ماهی سالمون، شاه ماهی، کنسرو ماهی تن و ساردین یک منبع عالی ویتامین D هستند.

دانه های غلات به جذب کلسیم و تقویت دندان های شما کمک می کند

۷٫ سعی کنید روغن نارگیل را بکشید

آیا می خواهید بدانید روش دیگری برای استفاده از روغن نارگیل وحود دارد؟ شما می توانید مالیدن روغن نارگیل به محافظت از دندان های شما از پوسیدگی کمک می کند. روغن باکتری ها را از دندان هایتان بیرون می آورد و به طور طبیعی آنها را بهبود می بخشد. یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را در دهان خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بزاق و روغن به رنگ سفید شیر تبدیل شود.

روغن نارگیل اثر پوسیدگی دندان را درمان نمیکند، اما به جلوگیری از پوسیدگی بیشتر کمک می کند. به هر حال، آن را در کنار مسواک زدن و نخ کشیدن انجام دهید.

۸٫ خمیر دندان طبیعی درست کنید

این دستور ساده خمیردندان نیاز به چند ماده طبیعی دارد که می توانید در هر فروشگاه خریداری کنید. از آنجایی که شما آن را خودتان انجام می دهید، می توانید مطمئن باشید که تمام اجزا طبیعی هستند و به سلامت شما آسیب نمی رسانند . مواد تشکیل دهنده زیر برای خمیر دندان نیاز دارید:

۴ قاشق غذاخوری پودر کلسیم

۱ قاشق غذاخوری استویا

۱ قاشق غذاخوری نمک دریایی

۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین

۱/۴ فنجان روغن نارگیل

تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید. از آن به عنوان یک جایگزین برای خمیر دندان معمولی خود استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید: از این خمیر دندان برای بیش از ۳۰ روز به دلیل ساختار ساینده و عدم وجود فلوراید استفاده نکنید.

راههای کاهش پوسیدگی دندان


استفاده از هندوانه به عنوان ویاگرای طبیعی

آیا هندوانه به درمان اختلال نعوظ کمک می کند

داروهای تجویزی باری اختلال نعوظ مردان معمولا دوره درمانی طولانی ای داشته و تاثیر یکسانی بر همه ندارند. ظهور ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ دنیای پزشکی جنسی را متحول کرد و مشکلات اغلب مردان مبتلا به اختلال نعوظ در اثر بیمای یا افزایش سن را حل کرد.

با این حال داروهای اختلال نعوظ برای همه موثر نیستند و برای برخی افراد با عوارض جانبی همراهند و ممکن است دچار درد قفسه سینه و بیماری های قلبی شوند.

برای مردانی که نمی توانند ویاگرا مصرف کنند، هندوانه یک جایگزین مناست که بعید است عوارض جانبی جدی ای داشته باشد.

چرا هندوانه در درمان اختلال نعوظ موثر است

سیترولین موجود در هندوانه به نعوظ بهتر کمک میند. سیترولین اسید آمینه ای است که در فرایند نعوظ دخالت دارد.

ویاگرا با افزایش جربان خون به اندام جنسی به حفظ نعوظ کمک می کند. سیترولین می تواند همین کار را انجام دهد اگرچه به شیوه ای متفاوت.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که بدن می تواند سیترولین را به اسید آمینه ای دیگر به نام آرژنین تبدیل کند. آرژنین تبدیل به اکسید نیتریک می شود که می تواند عروق خونی را منبط کرده و جریان خون به آلت تناسلی و در نتیجه نعوظ را بهبود دهد.

بیشتر غلظت سیترولین در آب هندوانه جمع شده است بنابراین مردانی که می خواهند از هندوانه به عنوان ویاگرای طبیعی استفاده کنند بهتر است آب هندوانه را بنوشند.

مردان به راحتی می توانند آب هندوانه یا مکمل های سیترولین را به عنوان جایگزین ویاگرا استفاده کنند.

در مطالعه انجام شده مردانی که سیترولین مصرف می کردند رابطه جنسی بیشتری داشته و نعوظ بهتری را تجربه می کردند.

مطالعه ای که سال ۲۰۱۴ روی موش های نر انجام شد نشان داده موش هایی که عصاره هندوانه مصرف می کردند تعداد جفت گیری بیشتری داشتند. محققین به این نتیجه رسیدن که هندوانه علاوه بر درمان اختلال نعوظ باعث افزایش میل جنسی هم می شود.

تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۷ که به دنبال نقش سیترولین و آرژنین در عملکرد نعوظ بودند نشان دادند سطح این دو اسید آمینه در ۱۲۲ مردی که اختلال نعوظ داشتند پایین بود.

مزایا و مضرات استفاده از هندوانه به عنوان ویاگرای طبیعی

به جز در مواردی که فرد حساسیت یا دیابت داشته باشد می تواند با خیال راحت هندوانه مصرف کند.

مصرف هندوانه در مقادیر زیاد امن است به استثنای افرادی که به این میوه حساسیت دارند.

مصرف هندوانه سطح قند خون را بالا می برد بنابراین افراد مبتلا به دیابت مقدار مناسب مصرف آن را باید از پزشک بپرسند.

هندوانه کم کالری است ولی به هر حال مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می تواند منجر به کاهش وزن شود.

هیچ گونه اثر جانبی در تحقیقات انجام شده روی مردان و حیوانات نر در مورد هندوانه گزارش نشد است.

نحوه استفاده از هندوانه به عنوان ویاگرای طبیعی

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۵ انجام شد نشان داد هندوانه قرمز سیترولین کمتری از هندوانه زرد یا نارنجی دارد. مقدار سیترولین در پوست هندوانه بسیار بیشتر از گوشت میوه است ولی تفاوتی بین انواع دانه دار و بی دانه آن مشاهده نشد.

منبع : سیمرغ

استفاده از هندوانه به عنوان ویاگرای طبیعی


علت درد در پشت چشم‌ها چیست؟

علت درد در پشت چشم‌ها چیست؟

درد در پشت چشم‌ها اغلب مشکلی جدی نیست، اما باید علت آن را پیدا کنید. در ادامه برای شما می‌گوییم علت‌های مرتبط با این درد چه می‌تواند باشد.

سینوزیت

سینوزیت به التهاب حفره‌ی سینوس گفته می‌شود که منجر به احساس فشار و درد در ناحیه‌ی استخوان‌های گونه یا چشم‌ها می‌شود. سایر علائم سینوزیت شامل خستگی، دندان درد، تب، گرفتگی بینی، ضعف حس چشایی و تحریک پذیری در ناحیه‌ی صورت می‌شود. علل سینوزیت شامل عفونت تنفسی، آلرژی‌های محیطی و یا غذایی و یا حساسیت غذایی می‌شود.

مشکلات بینایی

درد در پشت چشم‌ها گاهی به مشکلات بینی مرتبط است که شامل دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم می‌شود. سندروم پرسبیوپیا نیز از عیوب انکساری چشم است که در پشت چشم‌ها درد ایجاد می‌کند. درد پشت چشم‌ها به این دلیل است که مغز و چشم سعی می‌کنند مشکلات بینایی را جبران کنند. تمرکز شدید و دور چشم‌ها چروک انداختن و اخم کردن نیز می‌تواند منجر به ایجاد درد در پشت چشم‌ها شود.

سندروم خشکی چشم

سندروم خشکی چشم، سندروم سیکا نیز نام دارد که فقط خشکی چشمهاست! گفته می‌شود که بین ۱۷ تا ۳۰ درصد از افراد از خشکی چشم‌ها رنج می‌برند. وقتی خشکی چشم‌ها ادامه دار می‌شود، سر درد و حساسیت به نور نیز روی خواهد داد.

اسکلریت

اسکلریت، التهاب بخش سفید رنگ چشم است. این عارضه موجب درد سوزن مانند در پشت چشم‌ها می‌شود و هنگام حرکت دادن چشم‌ها نیز درد ایجاد می‌کند. سایر علائم شامل حساسیت به نور و قرمزی چشم‌ها می‌شود که می‌تواند بدون هیچ علت خاصی روی بدهد. اما اسکلریت ممکن است از ناشی از اسکلرودرمی، بیماری التهابی روده، لوپوس و یا آرتریت روماتوئید نیز ناشی شود.

اپتیک نوریتیس

اپتیک نوریتیس زمانی روی می‌دهد که عصب‌های چشم ملتهب می‌شوند. عصب چشم مانند کابلی است که چشم را به مغز ارتباط می‌دهد. در نتیجه این عارضه اغلب موجب درد در پشت چشم‌ها یا هنگام حرکت دادن چشم‌ها می‌شود. گفته می‌شود که اپتیک نوریتیک منجر به ام اس می‌شود.

میگرن

میگرن نیز می‌تواند درد تند و تیزی در پشت چشم‌ها ایجاد کند. میگرن مشکل تنها ۶ درصد از افرادی است که سر درد دارند، اما این ۶ درصد، دردی واقعا شدید و وحشتناک را متحمل می‌شوند. آن‌هایی که میگرن دارند اغلب از درد در پشت چشم‌ها شاکی‌اند. سر درد‌های میگرنی می‌توانند با محرک‌های خاصی مانند بو یا خوردن چیزی که واکنش آلرژیک تولید می‌کند، استرس و نور‌های تند و درخشان شروع شود. افرادی که میگرن دارند معمولا دست کم ماهی یک بار دچار حمله‌ی سر درد می‌شوند.

میگرن چشمی

میگرن چشمی نوعی میگرن نادر، اما جدی‌تر است که از هر ۲۰۰ نفری که میگرن دارند، یک نفر دچارش است. میگرن چشمی موجب درد در قسمت پشت چشم شده و اغب تنها یک چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عارضه میگرن رتینال (شبکیه) نام دارد نیازمند اقدام پزشکی فوری است، چون می‌تواند علامتی از یک تومور باشد.

سر درد‌های خوشه‌ای

سر درد خوشه‌ای نوع دردناک‌تر سر درد است که حتی می‌تواند باعث بیدار شدن از خواب در نیمه شب با دردی شدید در پشت چشم‌ها شود. دوره‌های مکرر سر درد‌های خوشه‌ای ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها ناپدید شوند و سپس دوباره بروز کنند. سر درد خوشه‌ای توسط ترشح ناگهانی هیستامین یا سروتونین شروع می‌شود. سایر علائم شامل قرمزی چشمها، اشک، گرفتگی بینی و التهاب چشم‌ها می‌شود.

آنوریسم

آنوریسم مغزی نیز یکی دیگر از علت‌های ممکن درد در پشت چشم چپ است. آنوریسم زمانی روی می‌دهد که دیواره‌ی عروق یا رگ‌های خونی در مغز ضعیف می‌شوند. در نتیجه ممکن است سکته مغزی هموراژیک (خونریزی دهنده) روی بدهد. خیلی وقت‌ها سکته مغزی هموراژیک، خونریزی زیر عنکبوتیه است که منجر به درد در پشت چشم چپ و سر درد‌های ضربانی می‌شود.

پاپیلو ادم

پاپیلو ادم عارضه‌ی التهاب دیسک اپتیک به دلیل افزایش فشار داخل جمجمه است. البته این عارضه می‌تواند به علت التهاب، هموراژی (خونریزی) و تومور مغزی نیز روی بدهد. این التهاب ممکن است به یکباره ساعت‌ها و حتی هفته‌ها طول بکشد. خیلی وقت‌ها سرفه و عطسه نیز می‌توانند این عارضه را تشدید کنند، اما دراز کشیدن به تسکین علائم کمک می‌کند. علائم پاپیلو ادم شامل سر درد، تاری دید یا دو بینی و درد در پشت چشم‌ها می‌شود.

گلو کوما

درد ضربه‌ای در پشت چشم‌ها می‌تواند نتیجه‌ی گلو کاما نیز باشد. این عارضه که به نام آب سیاه نیز شناخته می‌شود به دلیل فشار داخل جمجمه بروز می‌کند. درد این عارضه زمانی روی می‌دهد که فشار در یکی از چشم‌ها ایجاد شده و در نهایت موجب آسیب می‌شود. سایر علائم گلو کوما شامل تاری دید، تهوع، استفراغ، سر درد خفیف، تورم پلک‌ها، آبریزی چشما و از دست دادن تدریجی بینایی محیطی می‌شود. کمبود تغذیه‌ای، دیابت، فشار خون بالا و برخی از دارو‌های تجویزی از علت‌های ممکن گلو کاما هستند.

درد پشت چشم‌ها چگونه درمان می‌شود؟

درمان درد پشت چشم‌ها خیلی مهم است و بستگی به علت آن دارد. مثلا مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن می‌توانند به درمان سر درد کمک کنند. گذاشتن پا‌ها در آب گرم و دست‌ها در آب سرد نیز می‌تواند به تسکین سر درد کمک کند.

چند راهکار طبیعی برای تسکین درد در پشت چشم:

منیزیم

کمبود منیزیم در مبتلایان به میگرن زیاد دیده می‌شود. در نتیجه این باور وجود دارد که مصرف منیزیم می‌تواند درد پشت چشم‌ها را که ناشی از گلو کوما و میگرن هستند تسکین دهد. در مورد گلو کاما، منیزیم باعث شل شدن رگ‌های خونی شده و جریان خون به سمت چشم‌ها را افزایش می‌دهد. مطالعات گوناگونی دریافته‌اند منیزیم می‌تواند به طور موثر، سر درد‌های میگرنی را درمان کند و جلوی سر درد‌های تنشی را بگیرد. اگر با مصرف مکمل منیزیم دچار اسهال شدید، باید دوز مصرفی‌تان را کاهش دهید.

آلرژی یا عدم تحمل غذایی را شناسایی و حذف کنید

سر درد‌های تنشی و میگرنی معمولا به دلیل آلرژی‌های غذایی و عدم تحمل غذایی روی می‌دهند. شواهد علمی دریافته‌اند شناسایی آلرژی غذایی و اجتناب از آن می‌تواند به میزان زیادی از سر درد‌های میگرنی و درد پشت چشم‌ها بکاهد.

رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین

هایپرگلیسمی می‌تواند یکی از انگیزه‌های سر درد‌های میگرنی باشد. پایین بودن قند خون معمولا نتیجه‌ی رژیم غذایی با کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا مانند نان و غلات شیرین شده است. خوردن غذا‌هایی با شاخص گلیسمی پایین کمک‌تان می‌کند سطح قند خون را تعدیل کنید. غذا‌هایی با شاخص گلیسمی پایین:. کلم برگ. گل کلم. خیار. کلم فندقی. بروکلی. آووکادو. مارچوبه. کرفس. برگ چغندر

ورزش و یوگا

ورزش و یوگا نیز می‌تواند عارضه‌ی مرتبط با درد پشت چشم‌ها را تسکین بدهد. حرکات یوگا که به این سر درد‌ها کمک می‌کنند شامل حالت دولفین، حالت پُل، حالت جسد و حالت سگ رو به پایین می‌شود.

چه زمانی باید برای چشم درد به پزشک مراجعه کنید

اگر دچار چشم درد شدید و سیستم ایمنی ضعیفی نیز دارید، اگر از لنز‌های تماسی استفاده می‌کنید یا دردتان بعد از سه روز استفاده از دارو بدتر شد باید به پزشک مراجعه کنید. ضمنا در صورت مشاهده‌ی علائم زیر به پزشک مراجعه کنید.. دیدن هاله در اطراف چراغ‌ها. درد پشت چشم‌ها به طرز عجیبی شدید است. ناگهان مشکل دید پیدا کرده‌اید. چشمهای‌تان نس نسبت به لمس خیلی حساس شده‌اند. چشم دردتان همراه با شکم درد و استفراغ است.

چگونه از چشم درد پیشگیری کنید؟

یادتان باشد که یک سبک زندگی سالم برای جلوگیری و درمان درد پشت چشم‌ها مهم است. سبک زندگی سالم شامل خواب و استراحت کافی، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه و غذا‌های طبیعی می‌شود. همچنین باید آب کافی بنوشید و از خوردن غذا‌های فرآوری شده و سیگار و الکل اجتناب کنید.

علت درد در پشت چشم‌ها چیست؟


سخنان نادر شاه افشار

فتح هند افتخاری نبود برای من دستگیری متجاوزین و سرسپردگانی مهم بود که بیست سال کشورم را ویران ساخته و جنایت و غارت را در حد کمال بر مردم سرزمینم روا داشتند . اگر بدنبال افتخار بودم سلاطین اروپا را به بردگی می گرفتم . که آنهم از جوانمردی و خوی ایرانی من بدور بود .

نادر شاه

شاهنامه فردوسی خردمند ، راهنمای من در طول زندگی بوده است .

نادر شاه

کمربند سلطنت ، نشان نوکری برای سرزمینم است نادرها بسیار آمده اند و باز خواهند آمد اما ایران و ایرانی باید همیشه در بزرگی و سروری باشد این آرزوی همه عمرم بوده است .

نادر شاه

سکوت شمشیری بوده است که من همیشه از آن بهره جسته ام . نادر شاه افشار تمام وجودم را برای سرفرازی میهن بخشیدم به این امید که افتخاری ابدی برای کشورم کسب کنم . نادر شاه افشار ∞∞∞∞∞∞∞∞ سخنان آموزنده نادر شاه افشار ∞∞∞∞∞∞∞∞ باید راهی جست در تاریکی شبهای عصیان زده سرزمینم همیشه به دنبال نوری بودم نوری برای رهایی سرزمینم از چنگال اجنبیان ، چه بلای دهشتناکی است که ببینی همه جان و مال و ناموست در اختیار اجنبی قرار گرفته و دستانت بسته است نمی توانی کاری کنی اما همه وجودت برای رهایی در تکاپوست تو می توانی این تنها نیروی است که از اعماق و جودت فریاد می زند تو می توانی جراحت ها را التیام بخشی و اینگونه بود که پا بر رکاب اسب نهادم به امید سرفرازی ملتی بزرگ . نادر شاه افشار ∞∞∞∞∞∞∞∞ مطالب آموزنده ∞∞∞∞∞∞∞∞ از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت . جوانی که از آرمانهای بزرگ فاصله گرفت نه تنها کمک جامعه نیست بلکه باری به دوش هموطنانش است . نادر شاه افشار ∞∞∞∞∞∞∞∞ جملات قصار ∞∞∞∞∞∞∞∞ اگر جانبازی جوانان ایران نباشد نیروی دهها نادر هم به جای نخواهد رسید . نادر شاه افشار

خردمندان و دانشمندان سرزمینم ، آزادی اراضی کشور با سپاه من و تربیت نسلهای آینده با شما ، اگر سخن شما مردم را آگاهی بخشد دیگر نیازی به شمشیر نادرها نخواهد بود .

نادر شاه

وقتی پا در رکاب اسب می نهی بر بال تاریخ سوار شده ای شمشیر و عمل تو ماندگار می شود چون هزاران فرزند به دنیا نیامده این سرزمین آزادی اشان را از بازوان و اندیشه ما می خواهند . پس با عمل خود می آموزانیم که پدرانشان نسبت به آینده آنان بی تفاوت نبوده اند .و آنان خواهند آموخت آزادی اشان را به هیچ قیمت و بهایی نفروشند .

نادر شاه

هر سربازی که بر زمین می افتد و روح اش به آسمان پر می کشد نادر می میرد و به گور سیاه می رود نادر به آسمان نمی رود نادر آسمان را برای سربازانش می خواهد و خود بدبختی و سیاهی را ، او همه این فشارها را برای ظهور ایران بزرگ به جان می خرد پیشرفت و اقتدار ایران تنها عاملی است که فریاد حمله را از گلوی غمگینم بدر می آورد و مرا بی مهابا به قلب سپاه دشمن می راند …

نادر شاه

باید راهی جست در تاریکی شبهای عصیان زده سرزمینم همیشه به دنبال نوری بودم نوری برای رهایی سرزمینم از چنگال اجنبیان ، چه بلای دهشتناکی است که ببینی همه جان و مال و ناموست در اختیار اجنبی قرار گرفته و دستانت بسته است نمی توانی کاری کنی اما همه وجودت برای رهایی در تکاپوست تو می توانی این تنها نیروی است که از اعماق و جودت فریاد می زند تو می توانی جراحت ها را التیام بخشی و اینگونه بود که پا بر رکاب اسب نهادم به امید سرفرازی ملتی بزرگ .

نادر شاه

از دشمن بزرگ نباید ترسید اما باید از صوفی منشی جوانان واهمه داشت . جوانی که از آرمانهای بزرگ فاصله گرفت نه تنها کمک جامعه نیست بلکه باری به دوش هموطنانش است .

نادر شاه

اگر جانبازی جوانان ایران نباشد نیروی دهها نادر هم به جای نخواهد رسید .

نادر شاه

میدان جنگ می تواند میدان دوستی نیز باشد اگر نیروهای دو طرف میدان به حقوق خویش اکتفا کنند .

نادر شاه

سکوت شمشیری بوده است که من همیشه از آن بهره جسته ام .

نادر شاه

تمام وجودم را برای سرفرازی میهن بخشیدم به این امید که افتخاری ابدی برای کشورم کسب کنم .

نادر شاه

کمربند سلطنت ، نشان نوکری برای سرزمینم است نادرها بسیار آمده اند و باز خواهند آمد اما ایران و ایرانی باید همیشه در بزرگی و سروری باشد این آرزوی همه عمرم بوده است . نادر شاه افشار هنگامی که برخواستم از ایران ویرانه ای ساخته بودند و از مردم کشورم بردگانی زبون ، سپاه من نشان بزرگی و رشادت ایرانیان در طول تاریخ بوده است سپاهی که تنها به دنبال حفظ کشور و امنیت آن است . نادر شاه افشار لحظه پیروزی برای من از آن جهت شیرین است که پیران ، زنان و کودکان کشورم را در آرامش و شادان ببینم . نادر شاه افشار برای اراضی کشورم هیچ وقت گفتگو نمی کنم بلکه آن را با قدرت فرزندان کشورم به دست می آورم . نادر شاه افشار گاهی سکوتم ، دشمن را فرسنگها از مرزهای خودش نیز به عقب می نشاند . نادر شاه افشار کیست که نداند مردان بزرگ از درون کاخهای فرو ریخته به قصد انتقام بیرون می آیند انتقام از خراب کننده و ندای از درونم می گفت برخیز ایران تو را فراخوانده است و برخواستم . نادر شاه افشار

سخنان نادر شاه افشار


گنجاندن برخی مواد خوراکی در تغذیه

ماست

ماست سرشار از کلسیم بوده که می‌تواند ابتلاء به پوکی استخوان را کاهش دهد. همچنین ماست حاوی باکتری‌های خوب است که سلامت روده را حفظ کرده و احتمال ابتلاء به بیماری‌های روده‌ای مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان برخی گزینه‌های مثبت زندگی نظیر تغذیه سالم، ورزش منظم، سیگار نکشیدن، اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و خواب کافی می‌توانند به کُند شدن روند پیری کمک کنند.

طبق توصیه محققان، گنجاندن برخی مواد خوراکی در تغذیه که در ادامه به آنها اشاره می‌شود می‌تواند روند پیری را کُند نماید.

ماهی

ماهی منبع غنی چربی‌های اُمگا ۳ است که به پیشگیری از تشکیل کلسترول در عروق خونی کمک کرده و از قلب در مقابل تپش قلب نامنظم محافظت می‌کند.

هندوانه

این میوه آبدار حاوی لیکوپن است که به پاکسازی پوست کمک می‌کند. لیکوپن یک نوع آنتی‌اکسیدان است که به حفاظت در مقابل آسیب اشعه UV کمک می‌کند.

بلوبری

این میوه بیش از هر ماده خوراکی دیگری حاوی آنتی‌اکسیدان است. این میوه آبدار سرشار از ترکیبات تقویت کننده سلامت است که می‌تواند از پوست در مقابل خطرات جدی ناشی از آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

پرتقال

میوه‌ای سرشار از ویتامین C است که به کلاژن سازی کمک کرده و باعث ایجاد پوستی نرم و انعطاف پذیر می‌شود.

کلم بروکلی

بروکلی منبع خوب ویتامین C و همچنین فیبرهای رژیمی است. همچنین سرشار از بتاکاروتن و سلنیوم است که آن را تبدیل به یک ماده خوراکی بسیار مفید می‌کند.

آووکادو

آووکادو به حفظ رطوبت، نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می‌کند چراکه سرشار از اسیدچرب امگا ۹ و اسیداولئیک است.

خوراکی هایی که روند پیری را کند می کنند


سخنان چارلی چاپلین

بزرگ ترین الماس جهان آفتاب است،که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد.

چارلی چاپلین

مردمان روی زمین استوار ، بیشتر از بندبازان روی ریسمان نااستوار سقوط می کنند .

چارلی چاپلین

دنیا آنقدر وسیع است که برای همه مخلوقات جا هست. به جای آن که جای کسی را بگیرید، تلاش کنید جای واقعی خودتان را بیابید. سخنان چارلی چاپلین

آموخته ام … با پول می شود خانه خرید ولی آشیانه نه، رختخواب خرید ولی خواب نه، ساعت خرید ولی زمان نه، می توان مقام خرید ولی احترام نه، می توان کتاب خرید ولی دانش نه، دارو خرید ولی سلامتی نه، خانه خرید ولی زندگی نه و بالاخره ، می توان قلب خرید، ولی عشق را نه.

برهنگی بیماری عصر ماست. سخنان چارلی چاپلین

حتی بهترین فرزندان نیز دشمن جان پدر و مادرانند. سخنان چارلی چاپلین

وقتی زندگی صد دلیل برای گریه کردن به شما نشان میدهد ،شما هزار دلیل برای خندیدن به آن نشان دهید. چارلی چاپلین

فیلمسازان باید به این نکته نیز بیاندیشند که فیلمهایشان را در روز رستاخیز با حضور خودشان نمایش خواهند داد. چارلی چاپلین

درخشان ترین تاجی که مردم بر سر می نهند در آتش کوره ها ساخته شده است . سخنان چارلی چاپلین

ازدواج مثل بازار رفتن است تا پول و احتیاج و اراده نداری بازار نرو. چارلی چاپلین

از دشمن خود یکبار بترس و از دوست خود هزار بار. سخنان چارلی چاپلین

خوشبختی فاصله این بدبختی تا بدبختی دیگر است. چارلی چاپلین

اگر شاد بودی آهسته بخند تا غم بیدار نشود و اگر غمگین بودی آرام گریه کن تا شادی ناامید نشود. چارلی چاپلین

آموخته ام … که تنها کسی که مرا در زندگی شاد می کند کسی است که به من می گوید: تو مرا شاد کردی

آموخته ام … که مهربان بودن، بسیار مهم تر از درست بودن است

آموخته ام … که هرگز نباید به هدیه ای از طرف کودکی، نه گفت . جملات چارلی چاپلین

آموخته ام … که همیشه برای کسی که به هیچ عنوان قادر به کمک کردنش نیستم دعا کنم

آموخته ام … که مهم نیست که زندگی تا چه حد از شما جدی بودن را انتظار دارد، همه ما احتیاج به دوستی داریم که لحظه ای با وی به دور از جدی بودن باشیم

آموخته ام … که گاهی تمام چیزهایی که یک نفر می خواهد، فقط دستی است برای گرفتن دست او، و قلبی است برای فهمیدن وی

آموخته ام … که راه رفتن کنار پدرم در یک شب تابستانی در کودکی، شگفت انگیزترین چیز در بزرگسالی است

آموخته ام … که زندگی مثل یک دستمال لوله ای است، هر چه به انتهایش نزدیکتر می شویم سریعتر حرکت می کند

آموخته ام … که پول شخصیت نمی خرد جملات چارلی چاپلین

آموخته ام … که چشم پوشی از حقایق، آنها را تغییر نمی دهد

سخنان چارلی چاپلین

آموخته ام … که این عشق است که زخمها را شفا می دهد نه زمان

آموخته ام … که وقتی با کسی روبرو می شویم انتظار لبخندی جدی از سوی ما را دارد

سخنان چارلی چاپلین

آموخته ام … که هیچ کس در نظر ما کامل نیست تا زمانی که عاشق بشویم

من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که مصمم به داشتن چنین ایده هایی باشیم. سخنان چارلی چاپلین

نقاش کامل آنست که از هیچ برای خود سوژه بسازد. سخنان چارلی چاپلین

شکست خوردن ناراحتی ندارد.آدم باید شجاع باشد تا بتواند از خودش یک احمق بسازد! چارلی چاپلین

شاید زندگی آن جشنی نباشد که تو آرزویش را داشتی را داشتی ،اما حالا که به آن دعوت شده ای ، تا میتوانی زیبا برقص. سخنان چارلی چاپلین

این یکی از تضادهای زندگی ما است ،که آدم همیشه کار اشتباه را در بهترین زمان ممکن انجام میدهد .

حتی تظاهر به شادی نیز برای دیگران شادی بخش است .

انسان اگر فقیر و گرسنه باشد بهتر از آن است که پست و بی عاطفه باشد. سخنان چارلی چاپلین

خودپسندی زنها بزرگترین علت بدبختی ایشان و نابودی خانواده هاست . هیچ چیز به اندازه خودپسندی زنها بنیان خانواده را نابود نکرده است. چارلی چاپلین .

دنیا آنقدر وسیع است که برای همه مخلوقات جا هست. به جای آن که جای کسی را بگیرید، تلاش کنید جای واقعی خودتان را بیابید.

چارلی چاپلین

برهنگی بیماری عصر ماست.

چارلی چاپلین

حتی بهترین فرزندان نیز دشمن جان پدر و مادرانند.

چارلی چاپلین

وقتی زندگی صد دلیل برای گریه کردن به شما نشان میدهد ،شما هزار دلیل برای خندیدن به آن نشان دهید.

چارلی چاپلین

فیلمسازان باید به این نکته نیز بیاندیشند که فیلمهایشان را در روز رستاخیز با حضور خودشان نمایش خواهند داد.

چارلی چاپلین

درخشان ترین تاجی که مردم بر سر می نهند در آتش کوره ها ساخته شده است .

چارلی چاپلین

ازدواج مثل بازار رفتن است تا پول و احتیاج و اراده نداری بازار نرو.

چارلی چاپلین

من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که مصمم به داشتن چنین ایده هایی باشیم.

چارلی چاپلین

نقاش کامل آنست که از هیچ برای خود سوژه بسازد.

چارلی چاپلین

شکست خوردن ناراحتی ندارد.آدم باید شجاع باشد تا بتواند از خودش یک احمق بسازد!

چارلی چاپلین

بزرگ ترین الماس جهان آفتاب است،که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد.

چارلی چاپلین

مردمان روی زمین استوار ، بیشتر از بندبازان روی ریسمان نااستوار سقوط می کنند .

چارلی چاپلین

دنیا آنقدر وسیع است که برای همه مخلوقات جا هست. به جای آن که جای کسی را بگیرید، تلاش کنید جای واقعی خودتان را بیابید.

چارلی چاپلین

سخنان چارلی چاپلین


12345678910
last